![]() Tartalom: Mindenki elutazott Kaposvári Hírlap Magyar Álomvasutak Nádcukor készül Kaposváron Meghalt Szolzsenyicin Felhívás a civilekhez Linkajánló Kertfotók | 2008. augusztus 5.
1. évfolyam, 4. szám Mindenki elutazott ![]() | REKLÁM Sajnos, egyelőre önreklám és nem fizetős reklámok, pedig leginkább ebből tartanám fenn a portált. Aki teheti, hirdessen nálam. Levélírás itt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||
A SOROZAT FOLYTATÓDIK! Kattints a portál bal oldali menüjében a Tizenegyes gombra! Tenger Barcson címmel itt a második jegyzet! | ||||||||||||
Kritikát, véleményt, javaslatot kérek és várok a hírlevél és a portál kiegészítéséhez, hibáinak korrigálásához! | A Kaposvár Portál napi híradója a Kaposvári Hírlap. Nemcsak a város és a megye, de a nagyvilág jelentősebb eseményeiről is olvashatnak itt. A hét legmegrázóbb eseménye számunkra a sebesvonat kisiklása volt Kurd és Szakály-Hőgyész között. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem halt bele senki. Úgyhogy már megint a MÁV van terítéken. Az esettel kapcsolatban hétfőn Gelencsér Attila és Heintz Tamás tartott sajtótájékoztatót a kaposvári vasútállomáson. Heintz Tamás újra kellemetlen kérdéseket tett fel a közlekedési miniszternek. ![]() | Felhívás
a civilekhez! Azok a civil szervezetek, amelyek bejelentkeznek a portálra, havi rendszerességel kézhez kapják a Pályázati hírlevelet, amely segít eligazodni a megjelenő pályázatok tömegében. | ||||||||||
A legérdekesebb eheti
hír: •
Nádcukor
készülhet Kaposváron (2008.07.29. 14:51) Enjoy Rádió Hazánk hamarosan a cukornád és a narancs országa lesz! Az ötvenes évekbeli kísérletek folytatásaként jövőre kubai gyapotszedők érkeznek a végtelen magyar gyapotmezőkre, hogy megtanítsák a magyar munkanélkülieket a gyapotbegyűjtés fortélyaira. a szerkesztő | MAGYAR ÁLOMVASUTAK![]() Kisiklott egy Kaposvárról
induló vonat 2008.08.02.
17:48 A somogyi megyeszékhelyről induló szerelvény Kurd és Szakály-Hőgyész között tért le a sínekről koradélután. Több kocsi is felborult. A Déli pályaudvarra közlekedő vonaton csaknem százan utaztak, közülük többen megsérültek. A baleset okát egyelőre nem tudják. Kapos Televízió ![]() Heintz Tamás
újabb kérdései a
közlekedési miniszterhez
2008. augusztus 4. ORSZÁGGYŰLÉSI KÉPVISELŐ
Fidesz - Magyar
Polgári
Szövetség Képviselőcsoportja
Írásbeli kérdés
dr. Szili Katalin
az Országgyűlés Elnöke
részére
Tisztelt Elnök Asszony!
„A pórul járt sebesvonat
okán ” címmel a
Házszabály 91. §-a alapján kérdést kívánok
benyújtani
Szabó Pál Közlekedési
Hírközlési és Energiaügyi Miniszter Úrhoz.
A kérdésre a
választ írásban kérem.
Tisztelt Miniszter Úr!
Mint Ön előtt is ismert, 2008. augusztus
2.-án a Kaposvárról
Budapestre tartó sebesvonat Csibrák
térségében kisiklott, és
tizenkét utas megsérült. Az első
vizsgálatok szerint a balesetet pályahiba okozta. A vasúti közlekedés a
mai napig nem állt, helyre, a becsült kár pedig meghaladja a 100 MFt-ot.
Szakértők szerint ilyen baleset
valóban abban az esetben következik be, ha a pályakarbantartás elmaradt,
vagy hiányosan végezték. A
MÁV-nál végzett ÁSZ
vizsgálat a napokban megállapította,
hogy a vasúti pályák karbantartása
országosan súlyosan hiányos, enneeredményeként alakult ki az a helyzet
is, mely szerint a Budapest-Hegyeshalom-Bécs vasútvonalon a
korábbi korszerűsítés
ellenére jelenleg már csak 120 km/h-s
sebességgel közlekednek a vonatok, a
korábbi 160km/h helyett. Korábbi kérdésemre
Ön azt válaszolta, hogy a Kaposvár-Dombóvár-Budapest vasútvonal
korszerűsítési munkálatai csak a 2013
után kezdődő EU költségvetési
időszakban fejeződik be. Remélem, a
sajnálatos baleset, melyet Ön oly
fontosnak tartott, hogy személyesen utazott helikopterrel a helyszínre,
megváltoztatja véleményét e tárgyban.
Ezzel kapcsolatban kérem, szíveskedjen
válaszolni az alábbi
kérdésekre:
- A szombati vasúti baleset okának
vizsgálata után, amennyiben azt a pálya rossz állapota okozta,
kezdeményezi –-e a
kormánynál az inkriminált vonalszakasz azonnali
felújítását?
- Nem gondolja-e miniszter úr, hogy a
MÁV-nál történt
átgondolatlan
létszámleépítések
is szerepet játszottak abban, hogy a szóban
forgó vasúti pályaszakasz rossz
állapotára nem derült még
időben, a balesetet megelőzően fény? A baleset
fényében nem érzi –e
úgy, hogy elfogadva az Állami
Számvevőszék jelentését,
növelni kellene a vasúti pályarekonstrukciót és a
pályaellenőrzést végző
dolgozók számát, vagy legalábbis beszüntetni a
további elbocsátásokat?
-Indokoltnak tartja-e, hogy az eddig elmaradt
vasútfejlesztéseket, amelyek az ÁSZ szerint 2006-ig
2100 milliárd forintot tesznek ki, a kormány mielőbb pótolja, a
vasúti közlekedést végre
európai módon fejlessze?
-Bízhatnak-e a somogyi, kaposvári
emberek abban, hogy mielőbb megtörténik a
Kaposvár-Dombóvár
közötti vasútvonal
rekonstrukciója, s ha igen, mikor?
Várom megtisztelő válaszát.
Budapest, 2008. augusztus 4.-én ![]() Fel kell újítani a vasúti pályát! A Kurd és Szakály-Hőgyész közti vonatszerencsétlenséget a pálya rossz állapota okozta. A tervek szerint a Gyékényes-Dombóvár és a Pécs-Budapest pályaszakaszok felújítása 2013-ban kerül sorra. Valószínűleg jobban járunk, ha addig nem ülünk vonatra. Ha mégis, ne felejtsünk el előtte életbiztosítást kötni. A feleslegesen megépített völgyhíd árából egész szép hosszúságban felújíthatták volna a vasúti pályát. Úgy tűnik, az autópálya-lobby erősebb. Az energiapazarlás-pártiak győzelmeinek rövid és hosszú távon egyaránt mi isszuk meg a levét. A szerkesztő ![]()
| Linkajánló | ||||||||||
Híreket,
érdekességeket, írásokat,
képeket várok a Kaposvári
Hírlapba.
Legfeljebb 1000
karakternyi szöveget, egy-két képpel,
szívesen látok a város, a
megye és az ország
történéseiről. De jöhetnek
tudósítások határokon
túlról
is. Szívesen fogadnék képes beszámolókat egy-egy érdekes nyaralásról! | KITEKINTŐ Meghalt SzolzsenyicinVasárnap este 89 éves korában elhunyt Alekszandr Szolzsenyicin, Nobel-díjas orosz emigráns író. Iván Gyenyiszovics egy napja és A Gulag-szigetcsoport című regényeiből először szerezhetett tudomást a világ közvéleménye a szovjet lágerekről, és a bennük uralkodó embertelen körülményekről. Daily Telegraph Alekszandr Iszajevics Szolzsenyicin a kommunistákról “A kommunistánál kártékonyabb és veszélyesebb embertípust még nem produkált a történelem. Cinizmusuk, szemtelenségük, hataloméhségük, gátlástalanságuk, rombolási hajlamuk, kultúra- és szellemellenességük elképzelhetetlen minden más, normális, azaz nem kommunista ember számára. A kommunista nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így nevez: lelkiismeret. A kommunista eltorzult lélek! Egészséges szellemű európai ember nem lehet kommunista! Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársak szermélyes boldogulása így kívánja.” ÉleteA Rosztovi Egyetemen
matematikát és fizikát, majd irodalmat
tanult. A II.
világháborúban egy
tüzérosztag parancsnokaként
részt vett a frontharcokban. 1945-ben,
egy gyermekkori barátjának írott
levele miatt, melyben bírálta Sztálint,
letartóztatták. Szolzsenyicin aztán saját gulagbeli
élményeiből merítve írta
meg
igazán jelentős műveit, amelyek révén
már életében klasszikussá
vált.
Első volt ezek sorában az Ivan
Gyenyiszovics egy napja. Ezeket a szovjet
kommunista kritika élesen bírálta,
túlzott pesszimizmusra és a kommunizmust
ért bírálataira hivatkozva. Az 1960-as évek
közepétől főképp
külföldön jelentek meg
írásai, melyek alapján
szovjetellenesség vádjával 1969-ben
kizárták a Szovjet
Írószövetségből. A
külföldön megjelent műveit a
keleti blokkban, mint a szovjetellenes propaganda
terjesztését látták
mindössze, pedig világossá
vált, hogy lerántja a leplet a
munkatáborokról, amelyek között
ártatlanul, hamis vádakkal, vagy
politikai indítékból
elítélt személyek is vannak, a
köztörvényes
bűnelkövetők mellett. Otthonában szívelégtelenség következtében halt meg, alig több mint négy hónappal kilencvenedik születésnapja előtt. ![]()
Wikipédia |
|