Hirlevel Kaposvar Portal
HomeVissza a főlapra (Kaposvár Portál)

MailIde írj levelet!


Tartalom:

Mindenki elutazott

Kaposvári Hírlap

Magyar Álomvasutak

Nádcukor készül Kaposváron

Meghalt Szolzsenyicin

Felhívás a civilekhez

Linkajánló

Kertfotók

2008. augusztus 5. 1. évfolyam, 4. szám

Mindenki elutazott

Foldvari GyorgyHa jól emlékszem, egy ifjúsági regény címe volt ez, de ezt a címet itt most helyettem at élet írta. Kiürült az ország, a Balaton környékén van még némi mozgás, de ott meg hollandok, oroszok randevúznak az őshonos németekkel. Aki teheti, húz délnek vagy nyugatnak, mint a költöző madarak. A hárommillió koldus és a lecsúszott középosztálybeliek persze maradnak határon belül, bár hallottam olyan emberről is a hárommillióból - és itt nem kell etnikai hovatartozást emlegetni - , aki befogja a lóerőket az ezeréves kombizsiguliba, és elmegy az Adria mellé birkát lopni. Teheti, nem ellenőrzik már a határokat. Megjön, lepakol, megabrakolja a nyájat, elad-egy-két jerkét, aztán megy vissza a tengerhez. Végülis, ez is turizmus. Lesz aztán egy világlátott juhászunk, aki a hosszú téli estéken a tévé előtt mutogathatja a gyerekeknek, amikor feltűnnek az adriai képek: - ezt is láttam, itt is voltam, itt is loptam!
REKLÁM
Sajnos, egyelőre önreklám és nem fizetős reklámok, pedig leginkább ebből tartanám fenn a portált.  Aki teheti, hirdessen nálam.  Levélírás itt.
Mesemondo
Festmeny
Foldvari_Gyorgy_blog
Szahara Rallye
Kulturbazar
A SOROZAT FOLYTATÓDIK!
Kattints a portál bal oldali menüjében a Tizenegyes gombra! Tenger Barcson címmel itt a második jegyzet!
Kritikát, véleményt, javaslatot kérek és várok a hírlevél és a portál kiegészítéséhez, hibáinak korrigálásához!
A Kaposvár Portál napi híradója a Kaposvári Hírlap.
Nemcsak
a város és a megye, de a nagyvilág jelentősebb eseményeiről is olvashatnak itt.  A hét legmegrázóbb eseménye számunkra a sebesvonat kisiklása volt Kurd és Szakály-Hőgyész között. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem halt bele senki. Úgyhogy már megint a MÁV van terítéken. Az esettel kapcsolatban hétfőn Gelencsér Attila és Heintz Tamás tartott sajtótájékoztatót a kaposvári vasútállomáson. Heintz Tamás újra kellemetlen kérdéseket tett fel a közlekedési miniszternek.
Kaposvari Hirlap
Felhívás a civilekhez!

Azok a civil szervezetek, amelyek bejelentkeznek a portálra, havi rendszerességel kézhez kapják a Pályázati hírlevelet, amely segít eligazodni a megjelenő pályázatok tömegében.
A legérdekesebb eheti hír:

Nádcukor készülhet Kaposváron (2008.07.29. 14:51)
Import nádcukor feldolgozásával javítaná kaposvári gyárának hatékonyságát a Magyar Cukor Zrt.. Fischer Béla, a társaság elnök-vezérigazgatója a Világgazdaságnak elmondta: döntés még nem született az ügyben. Az egyetlen hazai cukorüzem 105 ezer tonnás uniós cukorkvótáját nem tudja kihasználni, mert 16 ezer helyett csak mintegy 6 ezer hektárra tudott szerződéseket kötni a gazdálkodókkal. Ha az osztrák konszern jóváhagyja az elképzeléseket, az MC jövőre megvalósítaná a beruházást.

Enjoy Rádió

Hazánk hamarosan a cukornád és a narancs országa lesz! Az ötvenes évekbeli kísérletek folytatásaként jövőre kubai gyapotszedők érkeznek a végtelen magyar gyapotmezőkre, hogy megtanítsák a magyar munkanélkülieket a gyapotbegyűjtés fortélyaira.

a szerkesztő


MAGYAR ÁLOMVASUTAK
MAV crack1

Kisiklott egy Kaposvárról induló vonat

2008.08.02. 17:48


A somogyi megyeszékhelyről induló szerelvény Kurd és Szakály-Hőgyész között tért le a sínekről koradélután. Több kocsi is felborult. A Déli pályaudvarra közlekedő vonaton csaknem százan utaztak, közülük többen megsérültek. A baleset okát egyelőre nem tudják.

Kapos Televízió

MAV crack

Heintz Tamás újabb kérdései a közlekedési miniszterhez 

2008. augusztus 4.
ORSZÁGGYŰLÉSI KÉPVISELŐ
         Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Képviselőcsoportja
 
Írásbeli kérdés dr. Szili Katalin
az Országgyűlés Elnöke részére
 
 Tisztelt Elnök Asszony!
 
„A pórul járt sebesvonat okán ” címmel a Házszabály 91. §-a alapján kérdést kívánok benyújtani Szabó Pál Közlekedési Hírközlési és Energiaügyi Miniszter Úrhoz.
  A kérdésre a választ írásban kérem.
Tisztelt Miniszter Úr!
Mint Ön előtt is ismert, 2008. augusztus 2.-án a Kaposvárról
Budapestre tartó sebesvonat Csibrák térségében kisiklott, és tizenkét utas megsérült. Az első vizsgálatok szerint a balesetet pályahiba okozta. A vasúti közlekedés a mai napig nem állt, helyre, a becsült kár pedig meghaladja a 100 MFt-ot.
Szakértők szerint ilyen baleset valóban abban az esetben következik be, ha a pályakarbantartás elmaradt, vagy hiányosan végezték. A MÁV-nál végzett ÁSZ vizsgálat a napokban megállapította, hogy a vasúti pályák karbantartása országosan súlyosan hiányos, enneeredményeként alakult ki az a helyzet is, mely szerint a Budapest-Hegyeshalom-Bécs vasútvonalon a korábbi korszerűsítés ellenére jelenleg már csak 120 km/h-s sebességgel közlekednek a vonatok, a
korábbi 160km/h helyett. Korábbi kérdésemre Ön azt válaszolta, hogy a Kaposvár-Dombóvár-Budapest vasútvonal korszerűsítési munkálatai csak a 2013 után kezdődő EU költségvetési időszakban fejeződik be. Remélem, a
sajnálatos baleset, melyet Ön oly fontosnak tartott, hogy személyesen utazott helikopterrel a helyszínre, megváltoztatja véleményét e tárgyban.
 Ezzel kapcsolatban kérem, szíveskedjen válaszolni az alábbi
kérdésekre:
 - A szombati vasúti baleset okának vizsgálata után, amennyiben azt a pálya rossz állapota okozta, kezdeményezi –-e a kormánynál az inkriminált vonalszakasz azonnali felújítását?
 - Nem gondolja-e miniszter úr, hogy a MÁV-nál történt átgondolatlan
létszámleépítések is szerepet játszottak abban, hogy a szóban forgó vasúti pályaszakasz rossz állapotára nem derült még időben, a balesetet megelőzően fény? A baleset fényében nem érzi –e úgy, hogy elfogadva az Állami Számvevőszék jelentését, növelni kellene a vasúti pályarekonstrukciót és a pályaellenőrzést végző dolgozók számát, vagy legalábbis beszüntetni a további elbocsátásokat?
-Indokoltnak tartja-e, hogy az eddig elmaradt vasútfejlesztéseket, amelyek az ÁSZ szerint  2006-ig 2100 milliárd forintot tesznek ki, a kormány mielőbb pótolja, a vasúti közlekedést végre európai módon fejlessze?
-Bízhatnak-e a somogyi, kaposvári emberek abban, hogy mielőbb megtörténik a Kaposvár-Dombóvár közötti vasútvonal rekonstrukciója, s ha igen, mikor?
 
Várom megtisztelő válaszát.
 
Budapest, 2008. augusztus 4.-én

MAV crack

Fel kell újítani a vasúti pályát!

A Kurd és Szakály-Hőgyész közti vonatszerencsétlenséget a pálya rossz állapota okozta.  A tervek szerint a Gyékényes-Dombóvár és a Pécs-Budapest pályaszakaszok felújítása 2013-ban kerül sorra.  Valószínűleg jobban járunk, ha addig nem ülünk vonatra. Ha mégis, ne felejtsünk el előtte életbiztosítást kötni. A feleslegesen megépített völgyhíd árából  egész szép hosszúságban felújíthatták volna a vasúti pályát. Úgy tűnik, az autópálya-lobby erősebb. Az energiapazarlás-pártiak győzelmeinek  rövid és hosszú távon egyaránt mi isszuk meg a levét.

A szerkesztő
MAV crack

Linkajánló
Mediatica.ro
Festőművész.hu
Hi5
www.magyaronline.net
Szahara.com
Magyar Elektronikus Könyvtár
SpinTop Games
Princejardinier.fr
The Daily Telegraph
Echo Tv
www.nostalgie.fr

Foldvari paintings
A festmények megvásárolhatók. Kattints a képre!

Híreket, érdekességeket, írásokat, képeket várok a Kaposvári Hírlapba. Legfeljebb 1000 karakternyi szöveget, egy-két képpel, szívesen látok a város, a megye és az ország  történéseiről. De jöhetnek tudósítások határokon túlról is.
Szívesen fogadnék képes beszámolókat egy-egy érdekes nyaralásról!

KITEKINTŐ

Meghalt Szolzsenyicin

Vasárnap este 89 éves korában elhunyt Alekszandr Szolzsenyicin, Nobel-díjas orosz emigráns író.
Iván Gyenyiszovics egy napja és A Gulag-szigetcsoport című regényeiből először szerezhetett tudomást a világ közvéleménye a szovjet lágerekről, és a bennük uralkodó embertelen körülményekről.

Daily Telegraph

Alekszandr Iszajevics Szolzsenyicin a kommunistákról

“A kommunistánál kártékonyabb és veszélyesebb embertípust még nem produkált a történelem. Cinizmusuk, szemtelenségük, hataloméhségük, gátlástalanságuk, rombolási hajlamuk, kultúra- és szellemellenességük elképzelhetetlen minden más, normális, azaz nem kommunista ember számára. A kommunista nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így nevez: lelkiismeret. A kommunista eltorzult lélek! Egészséges szellemű európai ember nem lehet kommunista! Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársak szermélyes boldogulása így kívánja.”

Élete 

A Rosztovi Egyetemen matematikát és fizikát, majd irodalmat tanult. A II. világháborúban egy tüzérosztag parancsnokaként részt vett a frontharcokban. 1945-ben, egy gyermekkori barátjának írott levele miatt, melyben bírálta Sztálint, letartóztatták.
Ezután 11 évet töltött börtönökben és munkatáborokban. 1956-ban rehabilitálták, ekkortól matematikát taníthatott. Hamarosan írással kezdett el foglalkozni. Kezdeti művei Oroszországban hamar népszerűek lettek.

Szolzsenyicin aztán saját gulagbeli élményeiből merítve írta meg igazán jelentős műveit, amelyek révén már életében klasszikussá vált. Első volt ezek sorában az Ivan Gyenyiszovics egy napja. Ezeket a szovjet kommunista kritika élesen bírálta, túlzott pesszimizmusra és a kommunizmust ért bírálataira hivatkozva. Az 1960-as évek közepétől főképp külföldön jelentek meg írásai, melyek alapján szovjetellenesség vádjával 1969-ben kizárták a Szovjet Írószövetségből. A külföldön megjelent műveit a keleti blokkban, mint a szovjetellenes propaganda terjesztését látták mindössze, pedig világossá vált, hogy lerántja a leplet a munkatáborokról, amelyek között ártatlanul, hamis vádakkal, vagy politikai indítékból elítélt személyek is vannak, a köztörvényes bűnelkövetők mellett.
Az 1973-ban írt A Gulag szigetcsoport című regénye miatt a Legfelsőbb Tanács megfosztotta szovjet állampolgárságától és kiutasította az országból. A Gulag szigetcsoport című művét pamfletnek nyilvánították a szocializmus és kommunizmus ellen. Az Írószövetség által kiadott nyilatkozat értelmében minden, a szovjet blokkhoz tartozó országban a díjátadást szovjet-ellenes politikai megnyilvánulásnak kellett minősíteni, az írót kapitalista, imperialista pártinak, valamint fasisztának, sovinisztának és népellenesnek mondták ki.
1973-tól 1994-ig élt az Egyesült Államokban, a kanadai határhoz közeli Vermont államban, egy Cavendish nevű városka mellett, egy erdei házban. Később a „vermonti remete” nevet kapta, mivel nem nagyon kommunikált a külvilággal, ennek egyik oka elmondása szerint, hogy nem érintette meg a legkevésbé sem az amerikai anyagias világ. 1990-ben kapta vissza állampolgárságát, 1994-ben tért vissza Oroszországba. Abban a hitben ment haza, hogy részt vehet az orosz szellemi élet felrázásában. Végig utazta a kontinensnyi méretű országot és beszédeket mondott a Dumában, de beszédeire nem nagyon figyeltek fel, sőt rendkívül komolytalannak és naivnak tartották a képviselők.

Otthonában szívelégtelenség következtében halt meg, alig több mint négy hónappal kilencvenedik születésnapja előtt.

Szolzsenyicin
Született:
1918. december 11.
Kiszlovodoszk, Oroszország
Meghalt:
2008. augusztus 3. (89 évesen)
Moszkva, Oroszország

Wikipédia
KERTFOTÓK
Várom a képeket szép kertekről. Aki be szeretné mutatni virágos környezetét, itt megteheti.
A legszebb fotókat kiemelem a portál főoldalán.

(Földvári György fotói)

kert1
kert2
kert3
kert4
kert5
kert6